Tuesday 2 December 2014

RENUNGAN BERSAMA

Teks: Siti Aiesyah 




Saya kongsikan sedikit kata-kata hikmah   sebagai motivasi diri. Jom kita renungkan!

Berusahalah, jangan berpuas hati sehingga yang baik menjadi lebih baik dan yang lebih baik menjadi paling baik. (Larry Bielat)
> Kita jangan mudah berasa senang dan tiada apa lagi yang perlu kita perbaiki. Bukanlah bermaksud kita tidak bersyukur, tetapi pandangan saya menyatakan bahawa sepatutnya hari ini kita lebih baik daripada semalam.

Manusia cemerlang fokus kepada kerja penting walaupun tidak seronok. Sementara manusia lemah fokus kepada kerja seronok walaupun tidak penting. (Dr. Shukri Abdullah)
> Saya suka pada kata-kata di atas. Kerja yang penting  adakalanya dilakukan tanpa perasaan seronok, tetapi tatkala memperoleh hasil, kita akan tersenyum dan menyatakan syukur. Berpeluang berjumpa dengan Dr.Shukri, saya menghormati beliau yang bersungguh dalam bidang pendidikan.Beliau menyatakan kebimbangan perihal anak-anak seawl usia hingga remaja yang telah diberikan gadget atau telefon pintar. Natijahnya sangat banyak dan lebih banyak keburukan daripada kebaikan.  Insya-Allah, kami akan bertemu dengan beliau sekali lagi di Malaysia Productivity Centre, Bandar Baru Uda pada 25 Disember 2014 untuk sesi taklimat bersama ibu bapa pelajar.

Ayuh, bangkit! Semoga kita lebih termotivasi!.

No comments:

Post a Comment