Monday 5 January 2015

Suplemen untuk kesihatan mata

Teks: Siti Aiesyah 




Melihat pada gambar diatas, terasa bersyukurnya Allah memberi kita nikmat mata. Mata anugerah terindah dan terbaik yang perlu di jaga sepenuhnya. Melalui pengambilan makanan yang kaya dengan vitamin A, ia dikatakan dapat mempertingkatkan penglihatan. Antara cara menjaga nikmat Allah ini ialah dengan membanyakkan menikmati keindahan alam dan suasana kehijauan. Yang paling penting, mata terpelihara dari melihat dosa dan maksiat (nauzubillahimin zalik). Jarak membaca dan menonton perlu berada dalam jarak yang betul. Makanan juga membantu mendapatkan mata yang sihat. Jom kita tengok suplemen yang membantu dalam kesihatan mata.

CARATOMAX

Apa yang ada dalam Carotomax Shaklee ini?
Selalunya, pengambilan purata karatoneid lutein, likopena dan beta karotena kita dalam sehari adalah hanya 8 mg. Carotomax membekalkan lebih 13 mg karotenoid dan mempunyai banyak manfaat lain.

CaratoMax mengandungi 6 varieti karotena, diekstrak dari rangkaian sayuran dan buahan yang kaya dengan sifat anti-oksidan seperti rumpai laut, tomato, biji anggur, brokoli, epal, kentang minyak dan lain-lain. Ahli nutrisi mencadangkan 5-9 hidangan sayur dan buah-buahan untuk mengekalkan konsentrasi beta karotena didalam darah, seterusnya memelihara kesihatan penglihatan, kesihatan kulit dan mencegah kanser.

Manfaat utama Caratomax

-Mempertingkatkan penglihatan
Menghasilkan 'ungu visual' yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan didalam gelap. Carotomax membantu masalah penglihatan rabun malam, glaukoma, katarak, eye bags dan gegelung hitam dimata.

-Meredakan penyakit kulit
Pengambilan yang banyak akan melegakan masalah kulit seperti psiorosis, kulit kering, kulit gugur, jerawat dan akne. Penggunaan luaran mengurangkan scabies, akne dan ulser kulit.

-Melindungi epithelial
ia memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus, perut, paru-paru, bronkus, pundi kencing dan merawat ulser saluran usus.

-Menghalang Infeksi
Meransang enzim membunuh kuman, menyekat dan mertingkatkan kondisi sistem paru-paru, batuk,hepatitis, asma, flu dan selsema.

Satu hidangan Shaklee CarotoMax bersamaan dengan :-

*89 hidangan raspberi (alpha carotena)
*102 hidangan pisang (carotena)
*714 hidangan apricot (lycopene)
* 113 g salmon (astaxanthin)
* 285 hidangan buah anggur ( lutein & zaexanthin)

>>> banyaknya nak kena ambil hidangan buah-buahan kan?
>>> mesti tidak terdaya nak penuhkan perut dengan buah sahaja!
>>> jom ganti dengan mengambil Carotomax iya!

Kesan penggunaan

Sebahagian kecil kulit pengguna akan menjadi kuning selepas mengambil beta carotena, walaupun demikian, ini bukanlah jaundis. Carotomax adalah warna semulajadi botanik. Apabila usus kecil mengubah beta carotena menjadi vitamin A, ia meransang hempedu serta detoks hati dan pundi hempudu mengalir bersama darah ke tapak tangan kita. Proses detoksifikasi semula jadi dan anti oksida biasanya akan berlalu untuk beberapa bulan dan akan menghilang secara perlahan menghasilkan kulit yang baru dan cantik. 

Cadangan:

Untuk pemeliharaan kesihatan: 
1 kapsul dua kali sehari (selepas makan)

Untuk penyakit mata, semasa rawatan penyakit : 
2 kapsul dua kali sehari


 



* Saya menghadapi masalah rabun yang tidak banyak tetapi mengganggu tugasan. Sekarang, saya mengamalkan Carotomax dan sedang menunggu hasilnya.Ohh, saya sangat tidak suka memakai cermin mata. Moga Allah memberi penglihatan yang baik untuk kita.

Berminat? 
Hubungi saya : 016 9178 799 @ummuamani

No comments:

Post a Comment