Saturday 12 November 2016

Halal atau tidak rezeki kita?

Teks :  Siti Aiesyah Yahaya



Bismillah. Saya membelek- belek buku catatan yang saya gunakan sepanjang menghadiri mesyuarat semasa di pejabat. Alhamdulillah, tertulis beberapa kata nasihat daripada Puan Pengetua sebelum kami memulakan agenda yang panjang lebar. Hehe. Saya kongsikan sedikit perkongsian untuk renungan kita bersama iya.

1. Bila manusia memikirkan dunia, melebihi hak yang sepatutnya dari hak Allah, hati akan menjadi huru hara, serabut dan tidak tenang. Iya kan, perasan tidak ye pembaca, sekiranya kita sibuk dengan urusan dunia dan hak Allah itu dilengahkan atau ditangguhkan, pasti hati kita menjadi tidak tenang dan resah. Jika kita punyai rasa itu, bersyukurlah, Allah masih sayang pada kita. Bayangkan jika kita tidak mempunyai apa-apa kesedaran dan kita semakin alpa, ohh alangkah rugi dan sedihnya. Kita terbiar dan dilalaikan.

2. Masalah datang adalah untuk diuji,  memang jawapan pada masalah ialah mencari penyelesaian dan bersama usaha mencari penyelesaian wajib ada sifat SABAR. Perkataan TAKWA dan SABAR banyak kali ditekankan dalam Al-Quran.


Ya Allah, jadikanlah kami hamba-Mu yang sabar! Ameen.





P/s : Sambungan entri ' Endometriosis penyebab sukar hamil?' belum dapat disiarkan. Apa kata pakar O & G yang merawat ana? Tunggu..hihi..

Ana sangat sibuk dengan penandaan kertas peperiksaan sambil- sambil mengambil pesanan dari kawan-kawan. 

Berminat dengan suplemen kesihatan dan ingin mendapat "Professional Consultation Exclusively", boleh wasap
 di 016. 9178.799..hehe

No comments:

Post a Comment