Tuesday 16 December 2014

7 Kelebihan Energizing Soy Protein

Teks : Siti Aiesyah Yahaya






Bismillah. Sejak dari semalam cuaca agak panas, dan hari ini hujan pun tidak lama, dan panas petang masih terasa membahang. Melihatkan kepada minuman di atas, tekak terasa minta diisi. Energizing Soy Protein dari Shaklee ini benar-benar terasa mengenyangkan. Apatah lagi jika kita campurkan dengan buah-buahan segar didalamnya dan diletakkan ais yang diksar. Subhanallah, nikmatnya air apabila dahaga! Jom kita semak kebaikan ESP ini.

Selepas membaca dan memahami kandungan dan label pada ESP itu sendiri, saya yakin ia disahkan mengandungi kualiti protein yang tinggi, dan hanya mengandungi "non-GMO" (non-genetically modified organisms) yang mana diproses pada kadar yang rendah. Setiap 850 g (satu tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

ESP ini menyediakan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Ia sangat sesuai untuk semua peringkat umur, tua dan muda. Manakala, kandungan indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada pengidap kencing manis.

Set hidangan dari ESP ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur,  12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

KADAR GLISEMIK RENDAH

Jenis KARBOHIDRAT satu makanan bergantung kepada indeks glisemik makanan tersebut. Apa yang saya fahami, makanan dengan indeks glisemik tinggi meningkatkan kadar gula dalam darah dengan cepat. Maka, penderita diabetes memang disarankan untuk memilih makanan yang mempunyai indeks glisemik yang rendah. ESP memenuhi ciri-ciri ini. 



 MAKANAN
 INDEKS GLISEMIK
 Kekacang
14
 Buah anggur
 25
 Epal
 38
 Spagetti
 42
 Lobak merah
 47
 Oren
 48
Pisang 52


Produk ESP ini mempunyai GI 39 dan ia superb serta  mudah diserap!

7  KELEBIHAN ESP


1.  Awet muda
 Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah,
 organ, kulit, gland dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.

2. Baik untuk hormon
Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.

3. Baik untuk prostat
Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menepous, dan pembesaran prostat.

4. Kulit remaja
Meransang pembentukan semula kilit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

5. Pembekal tenaga
Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain dan imsonia.

6. Membaiki pigmentasi
Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.

7. Membaiki memori
Meningkatkan kualiti memori dan dorongan seksual.

                                                                               * sumber:buku panduan nutrisi

CARA PENGGUNAAN

2-3 kali sehari, 2 sudu besar semasa perut kosong
( boleh campur dengan Meal Shakes dan Performance Drink)

Alhamdulillah, pelanggan saya yang mengambil ESP memberikan rasa puas hati dengan minuman ini. Ada yang menambah, mereka senang untuk lawas, kulit bertambah cerah dan rasa kenyang sentiasa! 




Pm           :  016 9178 799
E-mel       :  sitiaiesyahyahaya@gmail.com
COD        :  Bandaraya Johor Bahru

Servis cepat dan cekap!

No comments:

Post a Comment