Saturday 29 November 2014

Basic H Organic

Teks: Siti Aiesyah Yahaya


Bismillah.

Anda memerlukan bahan pencuci serbaguna yang selamat dan mesra pengguna?.Saya mencadangkan kepada anda untuk mencuba bahan pencuci serbaguna keluaran Shaklee. Ribuan kerja-kerja isi rumah dapat diselesaikan dengan menggunakan Basic H ini.

Tahukah anda bahawa kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap masuk ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan?. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon. Bahan pelarut organic seperti 'butyl cellosolve' merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung. Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal. Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan.

Kepekatannya yang tinggi, iaitu 16 auns dapat menghasilkan sehingga 48 gelen pembersih berkuasa setelah dicampur dengan air. Basic H dapat menghilangkan kotoran, gris dan kotoran dari permukaan boleh di basuh baik di dalam dan di luar. Basic H tidak perlu dibilas, tiada sisa dan tiada bertoksik.

Arahan penggunaan:
1- Untuk pembersih tambahan, setiap 1/4 sudu ditambahkan dengan 16 oz air
2- Untuk tingkap dan cermin: tambah 1-2 titik ke dalam 16 oz air (jimat bukan!)
3- Untuk nyah gris: tambah 1 1/2 sudu teh pencuci dengan 16 oz air
4- Untuk kerja yang lebih besar: tambah 2 oz kepada 1 gelen air.

Pelanggan juga biasanya membeli untuk membasuh puting susu anak, terutamanya bagi puting bayi "newborn". Hanya titikkan 3-5 titik sudah cukup dan memadai.Mengikut label yang diberikan, basic H ini bersifat neutral iaitu ph 6.5-7.5. Jadi, ia tidak merengsakan kulit.







Cubalah. Anda pasti tertawan.


No comments:

Post a Comment